annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

2 wieltjes op A77II

OPGELOST
Esmoreit
Ontdekker

2 wieltjes op A77II

Hey,

 

Ik heb momenteel een A65 en ben aan het uitkijken naar de A77II. Ik zag onder andere dat de camera 2 wieltjes heeft in tegenstelling tot 1tje op de A65. Wat is het nut van 2 wieltjes? Welke functies zitten hier aan verbonden?

Ik zag trouwens ook dat in alle winkels de prijs rond de 1000 euro schommelt voor de body, op de sony-site is dit echter 1200 euro. Toch een groot verschil... Hoe komt dit?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Esmoreit,

 

Welkom op het forum!

 

Ik vind 2 wieltjes enorm handig de mogelijkheden zijn enorm, je kan bv.:

 

-Aanpassen van ISO is verschillend met voorste of achterste wieltje: uitgezonderd A77II verander je de ISO in hele stops met het voorste wieltje (dus 100-200-400-etc), met het achterste wieltje verander je in 1/3e stops (bv. 1600-2000-2500-3200-4000-etc...)

 

-In de M-stand verander je met het ene de sluitertijd, met het andere het diafragma (dus gene poespas mer knop ingedrukt houden etc)

 

-Scrollen door menu: achterste wieltje wisselt tussen de verschillende tabbladen, voorste wieltje verandert het item binnen 1 tabblad. Werkt ook in verschillende andere menu's.

 

-Een van mijn favorieten: wijzigen van de belichting met het achterste wieltje. In de A-stand verander ik het diafragma met het voorste wieltje, met het achterste wieltje moet ik maar draaien om de foto lichter en donkerder te krijgen.

 

Zo zijn er nog wat toepassingen die erg handig zijn met 2 wieltjes, maar teveel om allemaal hier op te sommen. Denk dat je wel een beeld hebt van wat zoal mogelijk is. Eens je 2 wieltjes hebt gehad, kan je niet meer zonder!

 

Heb ook gemerkt dat de prijzen in de winkels gedaald zijn, waarom de Sony-website prijzen de adviesprijzen volgen weet ik niet...Misschien volgen die nog.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Esmoreit,

 

Welkom op het forum!

 

Ik vind 2 wieltjes enorm handig de mogelijkheden zijn enorm, je kan bv.:

 

-Aanpassen van ISO is verschillend met voorste of achterste wieltje: uitgezonderd A77II verander je de ISO in hele stops met het voorste wieltje (dus 100-200-400-etc), met het achterste wieltje verander je in 1/3e stops (bv. 1600-2000-2500-3200-4000-etc...)

 

-In de M-stand verander je met het ene de sluitertijd, met het andere het diafragma (dus gene poespas mer knop ingedrukt houden etc)

 

-Scrollen door menu: achterste wieltje wisselt tussen de verschillende tabbladen, voorste wieltje verandert het item binnen 1 tabblad. Werkt ook in verschillende andere menu's.

 

-Een van mijn favorieten: wijzigen van de belichting met het achterste wieltje. In de A-stand verander ik het diafragma met het voorste wieltje, met het achterste wieltje moet ik maar draaien om de foto lichter en donkerder te krijgen.

 

Zo zijn er nog wat toepassingen die erg handig zijn met 2 wieltjes, maar teveel om allemaal hier op te sommen. Denk dat je wel een beeld hebt van wat zoal mogelijk is. Eens je 2 wieltjes hebt gehad, kan je niet meer zonder!

 

Heb ook gemerkt dat de prijzen in de winkels gedaald zijn, waarom de Sony-website prijzen de adviesprijzen volgen weet ik niet...Misschien volgen die nog.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
Esmoreit
Ontdekker

Ik volg Sony hier toch niet zo goed.
Je zou bijna denken dat ze niets willen verkopen.
De consument van tegenwoordig vergelijkt enorm de prijzen, zeker als het om een dure aankoop gaat. Ik vermoed dat Sony weinig zal verkopen aan die prijs. Ik koop hem alvast ergens anders.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik kan je gevoel volledig begrijpen, maar soms doet Sony via hun website exclusieve acties zoals gratis geheugenkaart, hoes, 3 jaren garantie, etc...maar je moet het dan wel in het oog houden :laughing:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training