annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

sony bdv-f500 mkv bestand

profile.country.nl_NL.title
marcel2345
Bezoeker

sony bdv-f500 mkv bestand

Geachte lezers,

Sinds 2 maanden hebben wij de bdv-f500 in huis. Voor de aankoop hebben wij ons goed laten informeren over alle gemakken. 1 daarvan was dat het apparaat via dnla ook mkv zou ondersteunen. Dit staat ook duidelijk in de handleiding. Echter, of je nu via en aangesoten harde schijf of via de pv en mkv bestand wilt afspelen word dit niet herkent laat staan afgespeeld.

Ik heb hierover en vraag gestelt bij de sony helpdesk en we krijgen doodleuk als antwoord terug dat de bdv-f500 dit niet ondersteunt, terwijl als die persoon even in de handleiding had gekeken dit duidelijk wel staat beschreven!

Kortom, waarom zegt sony dat het wel kan terwijl ze gewoon moedwillig dit niet ondersteunen. Via en zogehete firmware upgrade is dit simpel op te lossen maar sony weigert dit. Via 10-tallen forums zjn er wel 100derden klachten hierover te lezen.

Ik zou graag eens via hier en antwoord willen hebben waarom sony dit wel in de handleiding zet maar in praktijk het niet waar maakt.

Gr Marcel.

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
javande7079
Bezoeker

Hallo marcel,

Ik zit met exact hetzelfde probleem of liever gezegd klacht!

Ik heb deze set ook gekocht omdat hij met name HD content via dlna af zou kunnen spelen.

Er is hier duidelijk sprake van misleiding lijkt me en ik verwacht dan ook van Sony dat ze dit zeer binnenkort gaan oplossen.

Hoe maakt me niet uit maar ze moeten dit recht zetten of oplossen!

Gr,

Jan

profile.country.nl_NL.title
Lucien_Bov
Bezoeker

Beste Heer Marcel

Welkom op het Sony Forum

Ik heb voor u enkele tips voor het afspelen van MKV bestanden

Uw constatering dat in de handleiding zou staan dat MKV bestanden kunnen worden afgespeeld via DLNA

moet ik helaas ontkennen, er staat een 1) en een 5) achter de fileformat en in deze bijtekst staat duidelijk dat het niet wordt ondersteund via DLNA netwerk.

zie link: http://pdf.crse.com/manuals/4184716241.pdf

pagina 67 van het nederlands gedeelte van de handleiding

Verder kan het niet afspelen of herkennen van het bestand of harde schijf van meerdere factoren afhankelijk zijn;

1. is de schijf verdeeld in meerdere partities?  (indien ja, dit wordt niet herkend door de BDV-F500)

2. is de schijf geformateerd in FAT16 of 32?  (fat16 herkent alleen bestanden tot 2GB grootte, fat32 tot 4GB

NTFS partities worden niet herkend dit is namelijk een windows fileformat)

3. indien het MKV bestand een DRM codering heeft (digital rights management) kan het niet worden afgespeeld

Ik hoop dat u hiermee verder komt.

met vriendelijke groet,

Lucien

Sony Medewerker