annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ontvangst en opname TV5 monde

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Hsapiens
Bezoeker

Ontvangst en opname TV5 monde

Ik combineer een Humax IRFox3 Ziggo decoder met een Sony DVD recorder. De ontvangst van TV5 monde via de Humax is uitstekend maar ik kan de uitzendingen van TV5 niet opnemen op de DVD recorder. De Sony geeft de uitzendingen van TV5 aan in de Guide lijst (Tuner 45) maar als ik de aangegeven uitzending selecteer zie ik in de praktijk een andere zender, bv Eurosport. Hetzelfde geldt voor France2 (Tuner 46) En ook de opgenomen programma's zijn niet wat ik wil.  Graag een suggestie wat ik fout doe

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Met jouw aansluitschema, speel je DVD beeld door de (uitgeschakelde) humax af op je TV, als ik het goed begrijp. Dat is niet ideaal. Mogelijk interfereert je analoge videokanaal (als je DVD-recorder aanstaat) ook met de zender waar precies TV5 en BBC zitten. Dat verklaart beide problemen: sommige zenders niet kunnen opnemen en DVD niet kunnen kijken als Humax aan staat.  Line 3 van de DVD met de TV verbinden (met een extra scart) is hoe het zou horen.

Je kan de tweede SCART aansluiting van de Humax gebruiken voor een directe verbinding met de TV, als die meer dan 1 SCART ingang heeft [dat betekent 1 extra SCART kabel er bij kopen t.o.v. jouw aansluit schema. Ik neem aan dat je volledige scart kabels gebruikt - met alle pinnetjes er in. Soms wil er bij een ouder apparaat nog wel een exotische scart kabel zitten met maar enkele van de vele pinnetjes waar het maar 1 kant op werkt ]. Je kan ook kiezen de DVD-recorder met HDMI naar je TV te verbinden en dan hou je de SCART ingang op je TV over voor de directe verbinding met je Humax decoder.

Aansluitschema voor het Humax Scart via DVD doorgelust naar TV-beeld:

In de specs van de RDR HX750 staat:

-  LINE1: SCART IN/OUT (Decoderingang)

-  LINE3: SCART OUT (TV-uitgang/SmartLink)

 

Het komt er nauw op aan welke scart uitgang van de Humax met welke scart ingang op de DVD-recorder wordt verbonden.

Zie ook Pagina 14 van deze handleiding: http://pdf.crse.com/manuals/2899893131.pdf

Op pagina 16 staat het vervolg van het aansluitschema: een scart of HDMI verbinding tussen DVD-recorder en TV. Kies voor OF voor verbinden met Scart kabel (analoog beeld, op AV1 op je TV)
of voor verbinden verbonden met HDMI kabel (hetzelfde beeld, maar dan op HDMI-1, mooier beeld bij afspelen van DVDs).

Pagina 28 tot 30 geeft de aansluiting en vervolg stappen in het menu van een decoder.
Je moet de stappen van het menu daarvoor ook doorlopen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

om welke dvd recorder gaat het?

is de firmware up to date?

hoe zijn de twee apparaten verbonden?

profile.country.nl_NL.title
Hsapiens
Bezoeker

Recorder is een RDR HX750. Aansluitingen zijn als volgt: zie bijgevoegd schemaSchema DVD.jpg

In tegenstelling tot wat ik verwachtte op grond van de instructies in de handleidng geeft geen enkel ander aansluitingschema een beeld voor zowel de Humax als de recorder. Bij de huidige configuratie moet ik de Humax uitschakelen om beeld te krijgen via de recorder. Het aanbrengen van een coax verbinding tussen DVD en TV heeft geen enkel effect. (Snap ik niet.) Voor alle duidelijkheid, ik kan alle zenders die ik via de recorder kan zien ook opnemen, muv zenders zoals TV5 monde, France 2 en enkele BBC kanalen. Geen van deze zenders kan ik via de handmatige instelling van de HX750 selecteren, terwijl deze zenders via de Humax goed te ontvangen zijn

profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

Met jouw aansluitschema, speel je DVD beeld door de (uitgeschakelde) humax af op je TV, als ik het goed begrijp. Dat is niet ideaal. Mogelijk interfereert je analoge videokanaal (als je DVD-recorder aanstaat) ook met de zender waar precies TV5 en BBC zitten. Dat verklaart beide problemen: sommige zenders niet kunnen opnemen en DVD niet kunnen kijken als Humax aan staat.  Line 3 van de DVD met de TV verbinden (met een extra scart) is hoe het zou horen.

Je kan de tweede SCART aansluiting van de Humax gebruiken voor een directe verbinding met de TV, als die meer dan 1 SCART ingang heeft [dat betekent 1 extra SCART kabel er bij kopen t.o.v. jouw aansluit schema. Ik neem aan dat je volledige scart kabels gebruikt - met alle pinnetjes er in. Soms wil er bij een ouder apparaat nog wel een exotische scart kabel zitten met maar enkele van de vele pinnetjes waar het maar 1 kant op werkt ]. Je kan ook kiezen de DVD-recorder met HDMI naar je TV te verbinden en dan hou je de SCART ingang op je TV over voor de directe verbinding met je Humax decoder.

Aansluitschema voor het Humax Scart via DVD doorgelust naar TV-beeld:

In de specs van de RDR HX750 staat:

-  LINE1: SCART IN/OUT (Decoderingang)

-  LINE3: SCART OUT (TV-uitgang/SmartLink)

 

Het komt er nauw op aan welke scart uitgang van de Humax met welke scart ingang op de DVD-recorder wordt verbonden.

Zie ook Pagina 14 van deze handleiding: http://pdf.crse.com/manuals/2899893131.pdf

Op pagina 16 staat het vervolg van het aansluitschema: een scart of HDMI verbinding tussen DVD-recorder en TV. Kies voor OF voor verbinden met Scart kabel (analoog beeld, op AV1 op je TV)
of voor verbinden verbonden met HDMI kabel (hetzelfde beeld, maar dan op HDMI-1, mooier beeld bij afspelen van DVDs).

Pagina 28 tot 30 geeft de aansluiting en vervolg stappen in het menu van een decoder.
Je moet de stappen van het menu daarvoor ook doorlopen.