Deel jouw ervaring!
Hallo,
Ik heb de Sony Vaio 14 Inch VPCEA1S1E nu zo'n drie weken, en het is een erg fijne laptop om mee te werken. Het is lekker compact en de specificaties zijn goed voor deze prijsklasse.
Echter vind ik in vergelijking met mijn vorige laptop (HP 15,6 Inch) dat de Sony laptop gevoelig is met betrekking tot de ondergrond.
Ik heb het idee dat de laptop, wanneer het scherm opengeklapt is, niet helemaal evenwichtig is. Het lijkt wel alsof de nop/poot rechtsvoor minder vast staat in vergelijking met de nop linksvoor. Op een tafel/ondergrond die niet helemaal recht is komt de rechtervoorpoot al gauw een kleintje beetje omhoog (1 mm).
Ik weet niet of dit een defect is, of dat dit simpel te maken heeft met dit model. Op een vlak bureau constateer ik dat alle nopjes goed op de ondergrond staan als het scherm opengeklapt is.
Ik ben niet teruggegaan naar de winkel waar ik het kocht, omdat op een vlak ondergrond alles helemaal in orde is. Is de sony vaio E-serie 14 inch gewoon gevoeliger voor hoe vlak een ondergrond is, of zou het toch een productiefout zijn?
Herkent iemand dit? Op mijn vorige laptops viel dit in ieder geval helemaal niet op. Op een ondergrond waar de Vaio aan de rechtervoorzijde een heel klein beetje wankelt, had de HP helemaal geen last van.
Ik ben benieuwd naar eventuele reacties.
gr,
Hoi CZHOU,
ik ga misschien een redelijk voorspelbaar antwoord geven
Als het toestel stabiel staat op een vlakke ondergrond, is er normaal gezien niks mis met de voetjes. Het kan toch niet de bedoeling zijn om het toestel stabiel te laten staan op een ondergrond die niet vlak is?
Probeer desnoods eens te kijken in de winkel of de andere toestellen van de EA-serie mooi vlak staan en of ze stabiel staan op een vlakke ondergrond. Misschien zijn er hier nog EA-gebruikers die hun ervaring op dit vlak kunnen meedelen...
Gr
Gorecki
Hoi Gorecki,
Allereerst bedankt voor je reactie. Het is een voorspelbaar antwoord op een voorspelbare vraag, dat klopt. Echter vroeg ik het me af, omdat op dezelde ondergrond als waar mijn Vaio op staat er voorheen een HP Compaq latop op heeft gestaan.
Op de HP compaq laptop merkte ik helemaal niets van enige wankeling, terwijl dit wel het geval is bij mijn Vaio op bepaalde plekken van hetzelfde bureau waar het op staat. Ik heb uiteraard gekeken naar de nopjes, en zo met het blote oog leek alles goed te zijn. Ik heb mijn Vaio op de grond gezet en op een aantal tafels. Op één tafel leek er aan de rechtervoorzijde de poot ook één mm van de grond te staan, bij de andere tafels stonden alle pootjes goed op de ondergrond. Dit alles met opengeklapt scherm.
Na deze bevindingen ben ik dus niet naar de winkel teruggegaan, want hoogstwaarschijnlijk zal ik als reactie krijgen dat er niks aan de hand is. En ik heb mijn laptop te hard nodig voor het dagelijkse werk, dus zou zonde zijn om mijn laptop eventueel kwijt te zijn voor iets wat verre van zeker een defect is.
Maar de reden dat ik dit post is om wellicht aan te horen of eventuele andere EA bezitters dit hebben opgemerkt. Ik heb in het verleden vernomen dat de netbooks van Acer en Asus last hadden van wat onevenwichtigheid bij een opengelapt scherm.
De suggestie van je om bij de winkel te kijken had ik ook al aan gedacht. Echter kan ik die situatie niet goed nabootsen, omdat de laptops daar op een erg vlak ondergrond staan. Ik zou het pas kunnen vergelijken door een ander exemplaar op mijn ''tafel'' te kunnen plaatsen.
De Vaio E-serie 14 inch werkt erg fijn en is lekker compact, maar met betrekking tot het kwaliteitsniveau van de behuizing vind ik zelf mijn vorige laptop van HP (business line) toch wat degelijker aanvoelen.
gr,