Deel jouw ervaring!
Goedemiddag, langs deze weg het volgende. Ik ben van plan een nieuwe camera te kopen van Sony Alpha a7R, 42 mp ( body ). Ik ben nu het bezit van Sony Camera Alpha 500, met 4 verschillende Amount lenzen. Ik had verwacht deze camera + lenzen in te ruilen. Helaas heeft men geen interesse. De enige mogelijkheid is om een adapter LA-EA5 te kopen voor € 299. Ik heb "begrepen", dat ik niet alle functionaliteiten van de nieuwe Camera kan gebruiken. Dan bv full frame EF lenzen. * Mijn concrete vraag is, in hoeverre is er sprake van kwaliteit verlies van de beelden/opnames * Indien dit het geval is, dan kan dit bedrag van de adapter beter besteden aan full frame nieuwe lens. Alvast bedankt voor jullie inspanning, in welke vorm dan ook. Ik wens jullie een fijne middag/avond. Ramesh
Ik gebruik zelf de LA-EA5 in combinatie met de A7R5 ik heb geen problemen met Sony A-mount en Minolta A-mount lenzen daarbij werkt alles werkt inclusief autofocus (wel iets minder AF punten)
Dat is wel, zoals gezegd, in combinatie met de A7R5, niet alle camera's hebben dezelfde functionaliteit.
Volgens mij alleen in de A7 serie bij de A7R4 en A7R5, bij de oudere A7 bodies werkt onder andere de AF niet.
Dan is een LA-EA4 een oplossing. Echter die kan je tegenwoordig alleen tweedehands vinden.
Kwaliteitsverlies heb je met de LA-EA5 niet, alleen bovengenoemde AF compatibiliteit. De LA-EA5 kan je bij Bol.com al voor € 250,00 krijgen.