- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Proszę o pomoc w ustawieniu SONY A-37
Witam serdecznie ! Dostałem od kolegi ( właściciela klubu ) propozycja robienia zdjęć na imprezach. Posiadam sony alfa A-37. Chciałbym się dowiedzieć jak ustawić owy aparat żeby zdjęcia były ładne ( ISO, czas ekspozycji, przysłona ) Dodam, że w klubie jest dość ciemno i są lasery. Jestem amatorem. Liczę na Waszą pomoc ! Niestety nie posiadam lampy błyskowej, ale planuje kupić (nie posiadam dużego budżetu). Na jednym z forum użytkownik polecał minolte 3600hsd. Nie chcę robić super mega zdjęć, bo to nie jest sesja fotograficzna
Pozdrawiam
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
Cześć!
Trudno będzie znaleźć dla Ciebie satysfakcjonujące rozwiązanie bowiem nie ma uniwersalnych ustawień, które się nadają do klubu. Wszystko zależy od warunków jakie panują wewnątrz i tego jakim sprzętem dysponujesz.
Piszesz ciemno - tak więc musisz ustawić wysokie ISO. Nie wiem jaki masz obiektyw, ale w tym przypadku im jaśniejszy tym lepiej. W przypadku kitowego 18-55 musisz liczyć sie z tym, że aby sensownie coś naświetlić, czułość ISO musi wynieść minimum 3200. Zakładam, ża masz obiektyw kitowy więc ustaw program preselekcji przysłony (A) i w zasadzie nie ruszaj tej wartości (przymykanie nie jest wskazane jeśli światła jest mało).
Czas ekspozycji - tu też zależy na jakim efekcie Ci zależy. Zakładam jednak, że chcesz po prostu dokumentować to, co widać. Przy świetle zastanym będzie ciężko o nieporuszone zdjęcie - fotografujesz ludzi, którzy raczej nie zastygną w pomnikowych pozach żebyś mógł sobie naświetlić np. 1/30 s.